SEO CLASSIC קידום אתרים מקצועי ושיווק ברשתות חברתיות
אופטימיזציית אתר1 קידום אתרים ממומן PPC2 SEO קידום אורגני3 קידום ברשתות החברתיות4 ליווי בהקמת אתר חדש5
image carousel by WOWSlider.com v7.2

קידום אתר - אופטימיזצית אתר

כיום, בעידן האינטרנט חובה למקם את האתר שלך במנועי החיפוש לפחות בעשירייה הראשונה.

חשוב שמיקום האתר שלך יהיה בראש תוצאות החיפוש וזה מחייב עבודת: "אופטימיזציה לאתר האינטרנט"
מנועי החיפוש המובילים משתמשים באלגוריתם (דרך שיטתית) אשר סורקים את האתר, ועל ידי נוסחה מתמטית מבין את תוכנו ואת מבנהו ובודק את האלמנטים לשם קביעה על דירוגו במנוע החיפוש.


ישנם כמה סעיפים אשר נבדקים על ידי פעילות אופטימיזציה לאתר:

  • בדיקת מבנה האתר והאלמנטים השונים שבו.
  • תקינות קוד אתי של האתר והתאמתו לתקן בינלאומי W3C.
  • בדיקת הגרפיקה המצויה באתר ובדיקה האם אופטימאלית לזמן הטעינה.
  • תקינות הפלטפורמה הטכנולוגית אשר עליה מבוסס האתר.
  • מערך קישורים בהיסטוריית האתר ותכנון מערך חדש.
  • תכנון פעילות מקצועית לחודשים הקרובים.

חשוב להבין מהם היתרונות של אתר אינטרנט אשר עבר אופטימיזציה:

  • האתר ידורג טוב יותר במילות מפתח ובביטויים רלוונטיים.
  • ישנה אפשרות סריקה טובה יותר של מנועי החיפוש.
  • מנועי החיפוש יסרקו את האתר בצורה מהירה ומדויקת יותר.

ישנם מחקרים אשר מראים כי 90% מהגולשים ברשת משתמשים במנועי חיפוש וכך מוצאים את מבוקשם וכן האתרים הנצפים ביותר הם 10מהאתרים אשר מופיעים ראשונים.

אופטימיזציה

אופטימיזציה של אתר הינה מגוון רחב של פעולות הקשורות לבנייה ועיצוב עמוד אינטרנט בכדי להפוך את האתר לידידותי ביותר עבור המשתמש ולקריא הרבה יותר על ידי מנועי החיפוש השונים. אתר שעבר אופטימיזציה מזמין אליו את מנועי החיפוש השונים להתרשם מארת בנוי היטב, בעל כותרות משנה וחלוקה לקטגוריות מסודרות ומאורגנות. בנוסף יכלול האתר תפריטי ניווט שונים לנוחיות הגולשים ומידע ותוכן איכותי על הנושא בו עוסק האתר. תהליך האופטימיזציה יקדם את האתר במנועי החיפוש בעיקר בשל נוחיות ונגישות לכלל העמודים והתכנים שבאתר. בכדי לעשות תהליך אופטימיזציה לאתר ניתן דגש למספר נקודות החל משלבי בניית האתר הראשונים ביותר וזאת על מנת להביא את האתר מוכן יותר לקריאה הראשונה על ידי מנוע החיפוש. חשוב לציין כי גם אתר שכבר רץ תקופה ארוכה ברשת ניתן לעשות תהליך אופטימיזציה יעיל ואיכותי ביותר ולקדם אותו על ידי כך בדירוג מנועי החיפוש השונים.

  • בחירת מילות מפתח


  • בחירת מילות מפתח הינה שלב חשוב בבניית אתר בכלל ובאופטימיזציה של אתר אינטרנט בפרט. בשלב זה נבחרות מילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבור האתר, אותם מילים איתן יצעד האתר לכל אורך דרכו. זכרו, בחירת מילות המפתח היא גורם מכריע בהצלחת האתר. בחירת מילות מפתח שאינן פופולאריות יכול להוביל לקריסה של האתר עקב חוסר עניין וחוסר תנועת גולשים באתר.
  • כותרת ראשית H1


  • כותרת של כל עמוד היא למעשה המקום הראשון שאליו מופנות עיניו של הגולש ברגע כניסתו לעמוד. בנוסף לכותרת העמוד יש משקל רב בדירוגו במנועי החיפוש השונים ועל כך שילוב מילות המפתח בכותרת מהווה יתרון. אין חוק התוחם את גודל הכותרת אך הכנסת סיפור שלם ככותרת יגרע מאוד בעיני מנועי החיפוש.
  • תוכן איכותי ומקורי


  • כל אתר באשר הוא מציג תוכן ומידע לציבור הגולשים. חלק מן האתרים מציגים יותר מידע ועמודי מאמרים (לדוגמא אתרי חדשות) מנגד ישנם אתרים המציגים פחות מידע (אתרי תמונות למשל) אך גם התוכן המועט שבהם נקרא על ידי הגולשים ומנוע החיפוש. כל תוכן באתר חייב להיות מקורי ובלעדי לאתר. פרסום של תוכן האתר באתרים נוספים ייגע מאיכותו ומנועי החיפוש יודעים כיום לעלות על גניבות טקסט. תוכן איכותי ומקצועי המשלב מילות מפתח יהווה יתרון משמעותי על פני מתחריו בדירוג במנועי החיפוש.
  • צפיפות מילות מפתח


  • מפתח לכל טקסט ישנן מילות המפתח שלו. תכנים כאלו ואחרים המפורסמים באתר כוללים מילות וביטויי מפתח החוזרים על עצמם לכל אורך הטקסט. כך יודעים למעשה מנועי החיפוש מהו נושא המאמר ולאן לקטלג אותו בדירוג מנועי החיפוש. פיזור מילות המפתח לכל אורך הטקסט יהווה יתרון אך ישנה גם משמעות לכמות ביטויי המפתח. ביטוי מפתח החוזר על עצמו מעל ל 3 אחוז בטקסט מביא לאיבוד היתרון ואיכות הטקסט יורדת גם בעיני מנועי החיפוש. בכדי לעשות תהליך אופטימיזציה גם על תוכן האתר חשוב לווד כי צפיפות מילות המפתח אינה עולה על 2%-3% מכל אורך הטקסט.
  • קוד האתר


  • אופטימיזציה של אתר היא תהליך שאינו נגמר ותמיד יש מה לשפר. לדוגמא קוד האתר הוא גורם מכריע בקידום האתר. אתר שזמן טעינתו גבוהה יקבל דירוג נמוך מאתר שזמן טעינתו נמוך. על כן חיסכון בקוד האתר יביא לזמני טעינה נמוכים יותר ולדירוג גבוה יותר. פעולות אופטימיזציה הן רבות ומגוונות. אין אתר ברשת האינטרנט שאינו יכול לעבור תהליך אופטימיזציה כזה או אחר שכן אין סוף לשינויים ולאפשרויות האופטימיזציה שניתן לעשות לכל אתר ברשת. אופטימיזציה של האתר תזמין את מנועי החיפוש לאתר המבוקש והם ידרגו אותו גבוה יותר ויותר ברשימות מנועי החיפוש לגבי מילות המפתח שיבחרו. חשוב לזכור שלכל פעולה שתעשה יכולות להיות השלכות בעתיד לגבי מיקום האתר. יש לבצע כל פעולה בחכמה ומחשבה רבה.

אהבתם את המאמר ? עזר לכם ? תפרגנו לנו